“איכס, צריך לכבס קקי?”

לאנשים יש רתיעה כללית מהפרשות, בעיקר קקי. ביננו, זה לא ההיי של היום והייתי מעדיפה לדלג עליו למשהו יותר נחמד כמו נזלת, פליטה או סתם מריחת בננה על חולצה נקייה שכרגע הוצאתי מהארון, אבל בואו נתמקד רגע בפחד יציאות של תינוקות וכיצד להסיר כתמי יצאות של תינוקות בשלבי ההתפתחות השונים

אם הייתי אוספת שקל על כל פעם שאני שומעת את המשפט “איכס, צריך לכבס קקי?”, כאשר שאני מספרת שאני תופרת חיתולים רב פעמיים ומשתמשת בכאלה, הייתי עשירה כקורח. לאנשים יש רתיעה כללית מהפרשות, בעיקר קקי. ביננו, זה באמת לא הדבר שאני מחכה לו בשקיקה כל היום, אבל כשהוא מגיע, אני מתמודדת איתו בגבורה.

יציאות של תינוקות הן באמת לא הכי מהנות וההתעסקות איתן לפעמים מסריחה

תלוי באיזה שלב התפתחותי התינוק נמצא.

שלב ראשוני, יציאות של תינוקות יונקים: בשבועות הראשונים לאחר הלידה, היציאה היא משחתית ודביקה בצבע חרדל או כורכום. צבע היציאות את תינוקות יונקים משתנה כל הזמן, אל דאגה, זה טבעי ונורמלי כל עוד התינוק יונק 100% חלב אם משובח. לפעמים יציאות של יונקים יכולות להיות נוזליות מאוד ובחיתולים חד פעמים נוצרת תופעה המכונה “קקי גב” הצואה נוזלית ובכמות גדולה כך שהגומי של החד פעמי לא מצליח לשמור את כל הצואה בתוך החיתול. בחיתולים רב פעמיים זו תופעה מאוד נדירה בזכות הגומי החזק והעמיד. כשמדובר על כביסת חיתולים רב פעמיים, יש יתרון לצואת יונקים כי אין צורך לשטוף אותה לפני הכנסה למכונת הכביסה. למה? צואת יונקים מסיסה במים בדיוק כמו פיפי.

כתמי צואת תינוקות יכולים להרתיע הרבה פעמים הורים טריים. החדשות הטובות הן, כתמי צואת תינוקות יונקים יורדים בקלות בכביסה נכונה. חשוב לדאוג שמכונת הכביסה תהיה שני שליש מלאה, אפשר להוסיף כף אבקת קליה או מסיר כתמים אחר. אם לאחר הכביסה נשאר כתם צהוב, הניחו את הבגד בשמש ישירה והוא יעלם.

שלב שני בו התינוק עובר לאכול מוצקים: בשלב זה היציאות מתחילות לקבל ריחות משונים ואתם מוצאים את עצמכם לא מאמינים שכלללל זה יצא מילד אחד. כן, ילד אחד יכול לייצר את כלללל זה לבד וברגע.

במקביל מגיחה לה היציאה המפורסמת “קקי שיניים”, היא מלווה הרבה פעמים בטוסיק אדום, למרות שלא נראות שיניים באופק.

כתמי צואת תינוקות במעבר למוצקים יכולים להיות מאתגרים מעט יותר. חשיפה למאכלים כמו סלק יכולה לפעמים להקפיץ את הלב כי השתן והצואה הנצבעים בסגול או בורדו. המשיכו בשגרת הכביסה הנכונה שלכם והכתמים ירדו בלי שום מאמץ.

עוד מילה על כתמים: כתמי משחת החתלה המכילה פטרוליום או וזלין (זה אותו הדבר) על חיתולים רב פעמיים יכולה להיות מאתגרת להסרה. קחו מעט סבון כלים (ממש מעט) ושפשפו את הכתם בעדינות על מנת לא לפגוע בבד. כתמי פטרוליום יכולים לקבל גוון אפור ובטווח הרחוק, אם הדבר נעשה בתדירות גבוהה, כתמי פטרוליום יכולים להפריע בספיגה היעילה של הבדים.

שלב שלישי, אכילת מוצקים: אחרי שהתחלתם לבסס ארוחות היציאות יהיו בהתאם. מגיע שלב לו קוראים ההורים “קקי פלופ”, הקקי שייחלתם לו כל הזמן. הוא לא משאיר סימן ומתנקה בקלות, יחי הקקי פלופ.

כתמי יציאות של תינוקות בשלב השלישי דומות מאוד לטיפול כמו בשלב הראשון. אם עדיין נשארו כתמי יציאות על הבגדים או החיתולים, בדקו האם זמן הכביסה שלכם מספיק ארוך (בחרו תמיד כביסת כותנה הכי ארוכה) ואם השתמשתם במספיק אבקת כביסה בעלת אינזימים.

 

רגע, רגע, את כל זה התחלתי לכתוב בכלל כי רציתי לספר לכם כמה יציאות של תינוקות בכלל לא צריכות להפחיד אתכם.

בחיתולים חד פעמיים או רב פעמיים תינוק יעשה יציאות ולא צריך לחשוש מהן, הו שייכות לבייבי האהוב והקטן שלכם.

אז בעצם מה ההבדל בין יציאות בחיתול חד פעמי לחיתול רב פעמי?

ההבדל הוא אחד, בחיתול חד פעמי כל מה שתצטרכו לעשות הוא לקפל את המפגע ולזרוק אותו לאשפה, או להכניס אותו לעוד שקית ואז להשליך לאשפה. יעברו 500 שנה ואולי אפילו יותר עד שהחיתול הזה יתכלה.

חיתול רב פעמי יצטרך לעבור שטיפה מהירה תחת זרם מים חזק על ידי שפריצר בידה ומשם יעבור לאוורור עד שיגיע תורו להתכבס יחד עם כל חבריו שהתברכו בפיפי בלבד.

א-ב-ל, ישנם את חיתולי ה’קקי פלופ’ שינצלו כנראה לגמרי משטיפה, כי הקקי ירד מהם ב… פלופ, הישר לאסלה.

יש עוד אופציה, עליה בכלל עוד לא דיברנו והיא חיתולים שהניחו בתוכם ליינרים 100% במבוק.

ליינר הוא מלבן בד דקיק כנייר עשויי במבוק שכל מטרתו בחיים היא לחסום בגופו את הקקי איכס וכך ימנע מכם התענוג של שטיפת חיתולים, כתמי יציאת תינוקות ועוד.

מניחים את הליינר בחלקו הפנימי  של החיתול (החלק שבא במגע עם הטוסיק) ומחתלים. אם לתינוק היתה יציאה, ולא משנה מאיזה סוג, היא נשארת (ברובה הגדול לפחות) על הליינר ומשם עוברת ישירות לאשפה.

ברוב הפעמים החיתול יישאר נקי מיציאה או עם שאריות קלות שידרשו מעט מאוד, אם בכלל, שטיפה מהירה תחת זרם המים של השפריצר.

 

אז בפעם הבאה שאתם פוגשים משפחה שמחתלת בחיתולי בד רב פעמיים, אל תרוצו ישר ותכריזו

“איכס, אתם מכבסים קקי?”, לא, אנחנו לא מכסים קקי, אנחנו מכבסים חיתולים. את הקקי אנחנו שוטפים לאסלה.

“אבל זה לא מגעיל אתכם?” לא, זה הילד שלנו, למה שזה יגעיל אותנו?

“כי זה קקי!”, נכון. גם בחיתולים חד פעמיים התינוק שלכם עדיין יעשה קקי והקטע המצחיק הוא, שזו בדיוק אותה יציאה כמו שהוא יעשה בחיתולים רב פעמיים, רק שבמקום לזרוק לפח את כלללל החיתול, אתם יכולים להעיף לאסלה רק את היציאה עצמה ולהישאר עם חיתול מהמם שישמש אתכם שוב ושוב ושוב ו… שוב.

פוסטים נוספים