הצילו, החיתול שלי נוזל!

ילד עם עציץ נוזל מים צילום: pixabay

מה הם הגורמים העיקריים שיכולים לגרום לדליפה בחיתולי בד רב פעמיים, כיצד מטפלים ומונעים אותם?

נזילות בחיתולי בד רב פעמיים היוו את אחד האתגרים הגדולים עבורנו. האתגר היה לייצר את החיתול שיספוג הכי הרבה נוזלים כך שיישאר יבש לאורך זמן מרבי. כמו לחיתולים החד פעמיים גם החיתול שלנו מגיע לרוויה לאחר שספג כמות נוזלים מסוימת. בכמות נוזלים זו ניתן לשלוט באמצעות סוג ומספר הרפידות בהן נעשה שימוש בחיתול.

זאת להבדיל מהפולימר התעשייתי שנעשה בו שימוש בחיתולים חד פעמיים. אותו פולימר שיכול לספוח אליו נוזלים בלי הכרה אגב שחרור טוקסינים רעילים לעור התינוק ולאברי המין שלו.

אספנו עבורכם את הסיבות העיקריות שיכולות לגרום לחיתולי הבד הרב פעמיים שלכם לנזול:

התאמה לא נכונה של החיתול

זו אחת הסיבות הכי נפוצות לכך שחיתולי בד רב פעמיים ידלפו. לכן, הדבר הראשון שיש לבדוק הוא ההתאמה של גודל החיתול למידותיו של תינוקכם.

עם גדילת התינוק יש לפתוח את הטיקטקים של הרייז (ההתאמה) כדי לאפשר מתח נכון של החיתול על ירכי התינוק. לחץ חזק מדי, יוצר אי נוחות לתינוק ומשאיר סימנים. מעבר לכך, לחץ חזק מדי של החיתול על התינוק עלול לגרום לנזילה. לפיכך, יש להקפיד להתאים את גודלו של החיתול באמצעות הטקטקים של הרייז בהתאם לגודל התינוק.

במשך תקופת הגדילה של התינוק יש צורך לא רק להגדיל את החיתול אלא גם להקטין אותו.

באופן מפתיע רבים המקרים בהם דווקא עם גדילת התינוק יש צורך להקטין את החיתול, בשלב בו התינוק מתחיל לשבת ובעיקר לזחול. זאת להבדיל משלב הטרום זחילה בו התינוק לא מפעיל רבות את רגליו אלא מגדל “פולקע” לתפארת.

בדרך כלל התחלת התנועה של התינוק גוררת אחריה שינוי ברוחב הירכיים, בדרך כלל רוחב הירכיים מצטמצם והחיתול שעד אותו הרגע היה מושלם, מתחיל לנזול כיוון שהגומי רופף. חשוב לשים לב שהגומי סביב הירכיים יהיה צמוד, אך לא הדוק מדי, שלא ישאיר סימנים. הגומי של חיתולי בייבי קואלה עדין ומיוצר מחומרים איכותיים כך שהוא מותאם בדיוק לתינוקות רכים. הגומי עומד בכביסות רבות מאוד אם שומרים על הוראות בכביסה המצורפות לחיתול ולפי שיגרת הכביסה של קבוצת הפייסבוק “סודות חיתולי הבד”.
על מנת להימנע מנזילות, שימו לב למספר דברים:
1. חגורת מותניים הדוקה, אך לא הדוקה מדי. חשוב להשאיר רווח של שתי אצבעות כדי לאפשר מקום לבטן של התינוק כאשר הוא מתיישב.
2. הגומי סביב הירכיים עוטף היטב, אך לא הדוק מדי כמובן.
3. לבדוק האם הגומי של המפשעה יושב במקום הנכון. מה הוא המקום הנכון? החיבור בן הרגל לאגן, אותו מקום בו יושב קו תחתוני טנגה (אם תוכלו לדמיין זאת), בחלק העליון של הירך, לא נמוך מכך.

בדקו

  • האם יש רווח בירכיים?
  • האם חגורת המותניים רופפת מדי?
  • האם יש רווח גדול מדי בבטן?
  • האם החיתול נמצא על הטיקטקים הנכונים ברייז?
  • האם החיתול הדוק מדי וגרם לדליפות שנובעות מלחץ על הבד הסופג? (הסבר בהמשך).
  • האם יש מספיק ספיגה בחיתול?
  • האם החלפתם בזמן?
כיצד מתאימים חיתול רב פעמי בצורה נכונה

דליפות בעקבות לחץ

דליפות הנגרמות עקב לחץ נפוצות יותר בקרב ילדים גדולים יותר ופעילים מאשר אצל הקטנטנים שעדיין שוכבים על הגב או הבטן. דליפות רבות מתרחשות כיוון שרפידת החיתול ספוגה פיפי וברגע שהתינוק מתיישב, הפיפי דולף החוצה בגלל משקלו של הילד. הדליפות יכולות להיגרם גם מאביזרים חיצוניים כמו נשיאת תינוק במנשא, מכנסיים צמודים מדי שלוחצים על החיתול, נדנדה בגן המשחקים וכדומה.

אם בדקתם את הרשימה מעל והכל נעשה כשורה, כנראה שהגיע הזמן לתגבר את החיתול שלכם ברפידה נוספת. כאשר התינוקות גדלים, גדלה בהתאם גם כמות השתן שהם מפיקים כך שחיתול עשוי בד יכול גם הוא להגיע לרוויה מהר מאוד.

מה יכול לגרום לבעיות ספיגה?

אל תשכחו שחיתולי בד רב פעמיים אינם סופגים נוזלים כמו חיתולים חד פעמיים והורים שרגילים לחד פעמי לפעמיים שוכחים להחליף חיתול בתדירות רצויה ולכן החיתול יכול להעלות על גדותיו. מה כדאי לבדוק:

האם הרפידה רוויה בנוזלים?

אם כן, יתכן שעליכם להחליף חיתולים בתדירות קצת יותר גבוהה או להוסיף רפידה לתגבור. באופן כללי, חיתולי בד רב פעמיים יכולים לספוג בין שעתיים לשלוש שעות, תלוי כמובן בכמות הרפידות שהכנסתם. בחיתולי לילה זה סיפור אחר. אם אתם מחליפים חיתול בתדירות גבוהה יחסית ועדיין סובלים מדליפות, שקלו להוסיף עוד רפידות שיספגו.

הצפה מהירה של נוזלים

בניגוד לחד פעמי שמכיל פולימרים רעילים, חיתולי הבד עשויים מבדים שאינם פולטים רעלנים היות שהספיגה מתבססת על כושר הספיגה של סוג הבד ולא על יכולת מהונדסת של חומר תעשייתי שפותח כך שיספוג כפי 200 מגודלו. לכן, אם התינוק שלכם עשה פיפי בזרם חזק ובכמות גדולה, יתכן שהרפידה לא תספיק לקלוט את כמות הנוזלים העצומה שכרגע נפלה עליה כמפל ואז תיתכן נזילה.

דליפות לילה

בעיה שכיחה נוספת היא דליפת לילה שיכולה לנבוע מהמנח בו ישן התינוק. לדוגמה, תינוק שישן על הצד או על הבטן, הנוזלים יכולים לחלחל לצד אחד של החיתול ולהרטיב את הסדין כיוון שהנוזלים לא מגיעים בכלל לחלקה הסופג של הרפידה. במקרה הזה, חשוב לבדוק שהחיתול ,”יושב” כמו שצריך על הירכיים והספיגה מספיקה.

דליפות אצל בנים

אחת הבעיות הנפוצות היא דליפה באזור המותניים או הבטן שנגרמות פעמיים רבות כיוון שהפין ממוקם למעלה או לצד. לכן יש להקפיד שהפין יופנה למטה, כך זרימת השתן תגיע לאזור הספיגה של החיתול.

חיתולים שלא עברו שיגרת כביסה נכונה או שעברו שטיפה עם מרככי כביסה או נמרחו עליהם קרמים שומניים של החתלה, עלולים לגלות סימנים של דחיית נוזלים במקום לקלוט אותם. קרמים שמכילים וזלין הם הגורם מספר 1 לדחיית הנוזלים. לכן, אם החיתול נמרח בטעות במשחה שכזו, חשוב להסירה כדי שהבד לא ידחה נוזלים. ניתן להסיר כתמי שומנים בעזרת דטרגנטים כמו נוזל לשטיפת כלים ומברשת שיניים (לשפשף בעדינות כדי לא לפגוע בבד).

פוסטים נוספים

מה זה בד PUL?

רבים שואלים מה הוא הבד החיצוני של החיתול? ממה הוא מורכב ואיך הוא שומר על הנוזלים שלא יצאו החוצה? אספנו…
קראי עוד