מה זה בד PUL?

רבים שואלים מה הוא הבד החיצוני של החיתול? ממה הוא מורכב ואיך הוא שומר על הנוזלים שלא יצאו החוצה? אספנו לכם את כל התשובות לכל השאלות מה זה בד PUL?

אם את מתעניינת בחיתולים רב פעמיים או כבר משתמשת בהם, בוודאי שמעת את המונח PUL. אבל מה זה בדיוק, ולמה זה כל כך חשוב? בואי נצלול לעולם המופלא של בד ה-PUL

מה זה בעצם PUL?

PUL  הוא קיצור של Polyurethane Laminate, או בעברית – למינציה פוליאוריתנית. זהו לא סתם עוד בד, אלא בד מיוחד שעבר תהליך מתקדם של ציפוי או הדבקה של שכבת פוליאוריתן דקיקה. התוצאה: בד שהוא גם עמיד למים וגם נושם!

איך זה עובד?

תארי לעצמך שכבה דקיקה של פלסטיק גמיש ונושם המחוברת לבד רגיל. זה בעצם מה שקורה ב-PUL.  השכבה הזו מונעת ממים לעבור, אך עדיין מאפשרת לאדי מים ולחום לצאת.

למה זה כל כך מיוחד?

  1. אטימות למים: הבד מונע דליפות, מה שהופך אותו לאידיאלי לחיתולים רב פעמיים.
  2. נושם: בניגוד לניילון רגיל, PUL מאפשר לאוויר לזרום, מה שמונע הצטברות של לחות וחום.
  3. גמישות: הבד נמתח ומתכווץ, מה שמאפשר התאמה מושלמת לגוף התינוק.
  4. נעים למגע: למרות התכונות הטכניות שלו, הבד נשאר רך ונעים.

איך מייצרים אותו?

תהליך הייצור של PUL הוא מעניין במיוחד. מתחילים עם בד פוליאסטר רגיל, ואז מוסיפים שכבה דקיקה של TPU (טרמופלסטיק פוליאוריתן). החיבור נעשה בעזרת חום, לחץ והדבקה – בלי שימוש בחומרים מזיקים לסביבה או לעובדים. כל הבדים שלנו בעלי תו OEKO TEX 100 ולכן בטוחים לשימוש בתינוקות וילדים. המוצרים שלנו גם עברו בדיקות מעבדה CPC.

PUL  וחיתולים רב פעמיים – מה הקשר?

בחיתולים רב פעמיים, PUL משמש כשכבה החיצונית. הוא מונע מהרטיבות לדלוף החוצה, אבל עדיין מאפשר לעור של התינוק "לנשום". זה מפחית את הסיכון לתפרחת חיתולים ושומר על הטוסיק יבש ונעים.

אבל זה לא נגמר בחיתולים PULמשמש גם:

בטיחות ואיכות

כשמדובר בתינוקות, בטיחות היא תמיד בראש סדר העדיפויות. לכן חשוב לדעת שבדי ה-PUL איכותיים עוברים בדיקות קפדניות. למשל, בבייבי קואלה, כל בדי ה-PUL הם בעלי תו תקן OEKO TEX 100 ואישור CPC (תו תקן אמריקאי). זה אומר שהם נבדקו ונמצאו בטוחים לשימוש, גם עבור העור הרגיש ביותר.

איך לטפל ב-PUL?

למרות העמידות שלו, PUL דורש טיפול נכון כדי לשמור על תכונותיו לאורך זמן:

  1. כביסה בטמפרטורה בינונית (עד 40 מעלות)
  2. ייבוש באוויר במקום במייבש (אם כי ייבוש מהיר במייבש לא יזיק)

בד ה-PUL הוא אחת ההמצאות המהפכניות בעולם החיתולים הרב פעמיים. הוא מאפשר לנו ליהנות מכל היתרונות של חיתולים רב פעמיים – חיסכון, נוחות לתינוק, וידידותיות לסביבה.

בפעם הבאה שאת מחליפה חיתול לתינוק שלך, תוכלי להעריך את הטכנולוגיה המתקדמת שעוטפת את הטוסיק הקטן והמתוק שלו. PUL הוא לא סתם עוד בד – הוא המפתח לחיתול יבש, נוח, וידידותי לסביבה!

 

פוסטים נוספים

×